.

.

Sunday 4 March 2012

Johor bakal " Bocor " ??

(gambar di atas sebagai hiasan)

Khabar angin kini bertiup kencang bahawa the "big guns" dari PR bakal bertanding di Johor. Mereka menjangkakan dapat menembusi Johor sebagai mana yang telah terjadi di Selangor, Perak, Kedah dan Pulau Pinang pada pilihanraya umum yang lepas. Persaingan sengit bakal berlaku. 

Adakah ini akan terjadi? Adakah jentera BN di Johor bersiap sedia dengan gelombang yang bakal menimpa. Rakyat di Johor perlu ingat pada satu kejadian di mana ada wakil PR yang tidak mahu memakai pakaian rasmi semasa suatu Majlis rasmi di Johor yang dihadiri oleh Almarhum Baginda Sultan Johor yang lalu sehingga Almarhum Baginda Sultan pada ketika itu menegur dan meminta wakil tersebut mengadap Baginda ketika itu. Yang pasti sekiranya Anwar, Lim Guan Eng, Lim Kit Siang turun untuk bertanding di Johor adakah jentera BN sudah bersedia..

Sekiranya Johor tumpas ke tangan PR, adakah rakyat Johor bersedia dengan apa yang pernah berlaku pada  Pulau Pinang, Selangor, Kedah dan Perak? Kepesatan ekonomi yang kukuh di Johor membuat ia menjadi "target yang ideal" untuk PR mengembangkan sayapnya. Adakah benteng BN di Johor bakal bocor nanti pada pilihanraya umum yang akan datang..? 

Bersiap-sedialah...

1 comment:

  1. Ketirisan dan kebocoran itulah bagus.Memungkinkan homo cun dan sayangku membontot dimana saja kami suka.

    ReplyDelete

Berpada - pada dalam berkomen yer...budi bahasa budaya kita..:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...